The Nike Blast 2011

Lørdagsmorgen ble jeg hentet av den fineste bilen noensinne. Sjåføren var superhyggelig og åpnet bildøren for meg. Følte meg skikkelig malplassert. Vi kom frem til det fineste hotellet jeg har sett noengang; Clarion Royal Christiania Hotel, der vi møtte søte Annette fra Mildh som tok bilder av oss ved bilen. Der sto det tre menn fra Kina som tydeligvis trodde vi var kjendiser for de begynte også å ta bilder av oss.

Inne på hotellet møtte vi fine Henriette der vi ble tatt hånd om. Vi fikk kjempegod sunn frokost sammen med kjempegod kaffe, mens vi hørte på foredraget til Nike. Nå skal jeg fortelle litt om hva The Nike Blast er:

The Nike Blast Womans Training har et konsept som har foregått i fem-seks år. Hvert år arrangeres Nordens største treningsevent der du får inspirasjon og ikke minst motivasjon til treningsåret ditt. Eventet starter i Stockholm, deretter Oslo og til slutt Helsinki. I år har det vært det største eventet noensinne!
Over 700 instruktører har deltatt og skal vise deg at det er mye arbeid og ingen snarveier til en vakker og sunn kropp. Make yourself powerful, strong and proud. 

I stedenfor James D'Silva som jeg tror ikke kunne være her, fikk vi the next best thing; Jonathan Monks. Han er yogalærer og er en av de beste i hele verden. Han har studert yoga i 20 år og kan det meste om kropp og helse. Sammen med Tony Stone som har koreografert dansene til selveste Michael Jackson og Britney Spears fikk vi et lite innblikk i treningsrutinene deres.
Jonathan Monks trener 25-30 timer i uken, mens Tony Stone danser omtrent hver gang sjansen byr seg. De sier at den beste metoden å øke treningen på er å starte smått. For eksempel begynne med 15 minutter hver dag med yoga/dans,løping etc, for så deretter å øke det til 20 minutter osv... Til slutt må du ha mer og mer, får du blir jo lenger ikke sliten av de 15 minuttene du begynte med. Deretter må du finne treningen som passer deg. Det er ingen vits i å løpe om du hater å løpe. Dette vil bare ødelegge treningen din totalt og gjøre at du ikke har lyst til å trene. Beste er å prøve ut litt forskjellige treningsmetoder, for å så finne det du liker best.
Ingen av disse gutta tror på diett og sier at det beste er å spise sunt, men godt nok. Jonathan kutter ut pasta, brød osv og spiser mye kylling, salat og alt det sunne, mens Tony spiser hva enn han har lyst på. Ikke rartde kan spise hva de vil når de trener hele tiden.
Siste ordene fra gutta: Make yourself free.


Vi ble kjørt opp til Domus Athletica med taxi der det så slik ut. De hadde altså dansetimer,spinningstimer, styrketimer, foredrag etc...

Henriette Lien var også der.




Vi fikk også sett et kjempefint show.



Disse to kvinnene er fra nå av min treningsinspirasjon.


Deretter fikk vi t-skjorter der vi skulle skrive på noe selv. Jeg valgte Legendary. 


Vi fikk også sko. Altså. Jeg kan ikke forklare nok hvor bra disse skoene er. Jeg løp i 30 minutter i går og jeg tuller ikke når jeg sier at det var som å løpe barbeint på stranden. Skoene gir deg mye demping og naturlig bevegelse. De er utviklet til å tilvenne muskluraturen og gir deg meget god komfort.
De koster 1200,- i butikken. 


På vei hjem. Typisk oss. Ante ikke hvor vi var, hvor vi skulle eller når ting gikk. Men det orndet seg-til slutt.

Jeg vil gi en stor stor takk først og fremst til de herligeste Mildh-jentene; Kathrine, Henriette og Annette, Nordic Car Service AS, Clarion Royal Christiania Hotel, Domus Athletica og ikke minst Nike.

Vil også nevne at Nike lansererer facebook applikasjonen; Make yourself denne uken. Her kan du registrere deg, sette deg utfordning, få vennene dine til å stemme på deg og vinne masse masse premier. Jeg kommer garantert til å registrere meg.

Popular Posts