Jeg har ingen venner å miste



 Litt egobilder fra i går.

 Jeg vil også minne dere om hvor farlig det er å fyllekjøre. Det er sol, sommer og alkohol, men husk å vær ansvarlig. Ikke sett deg bak rattet om du har drukket. Ikke sitt på med noen som har drukket og setter en av vennene dine seg i en bil med en som har drukket; få dem ut. Her er noe Elisabeth Rymoen har skrevet:

'Jeg var på en fest, mamma, jeg husket hva du sa. Du sa jeg ikke skulle drikke, Så jeg drakk bare brus.

Jeg følte meg så stolt, mamma, akkurat sånn som du sa. Jeg drakk ikke og kjørte ikke, på tross av at de andre sa At det var det jeg skulle gjøre

Jeg vet at jeg gjorde det rette, jeg vet at du alltid har rett. Nå som festen var over, og alle kjørte av sted.

Da jeg gikk inn i bilen min, mamma, visste jeg at jeg ville komme hjem like hel som jeg dro. På grunn av den måten du oppdro meg, så ansvarsfullt og ømt.

Jeg startet for å dra hjem, men idet jeg kjørte ut på veien, Den andre bilen så meg ikke, og den traff meg som ett fjell.

Som jeg lå der på fortauet, mamma, så hørte jeg politimannen sa, den andre Føreren var beruset, og det er jeg som må betale prisen for det.

Jeg ligger her og er døende, mamma, jeg ønsker at du kunne komme hit snart. Hvordan kunne dette hende meg, at livet mitt sprakk som en ballong?

Det er blod overalt rundt meg, mamma, og mesteparten av det er mitt. Jeg hørte redningsmannen sa, at jeg ville dø ganske snart

Jeg vil bare si deg, mamma, jeg sverger på at jeg ikke drakk. Det var de andre, som ikke tenkte.

(Han var kanskje på den samme festen
som jeg, men forskjellen er, han drakk og jeg må dø). Hvorfor drikker folk, når det kan ødelegge et helt liv?

Jeg føler en skarp smerte nå, en smerte som av en kniv. Han som traff meg kan gå, mamma, og det syns jeg ikke er rettferdig.

Jeg ligger her og er døende, og alt han gjør er å stirre. Si til min søster At hun ikke skal gråte, mamma, og si til pappa at han skal være modig.

Og når jeg kommer til Himmelen, sett *Pappas Jente* på min grav.

Pusten min er kortere nå, mamma, jeg begynner å bli alvorlig redd.

Vær så snill å ikke gråte for meg, mamma, da jeg trengte deg, var du alltid der. Jeg har bare ett siste spørsmål, mamma, før jeg sier farvel.

Jeg drakk ikke og kjørte, mamma, så hvorfor skulle jeg dø?'



Denne gjorde inntrykk på meg og jeg ville dele den med dere. Håper dere deler den med andre.

Popular Posts