KJÆRLIGHET-EN SKAPENDE KRAFT



Hvor du enn oppholder deg, spre kjærlighet. Spre den først og fremst i ditt eget hjem. Gi kjærlighet til dine barn, til din hustru eller mann, til naboen… La aldri noen komme til deg uten at de føler seg bedre og lykkeligere når de forlater deg. Vær et levende bevis på Guds godhet: vis godhet i ansiktsutrykket, godhet i øynene, godhet i smilet og latteren, godhet i en varm og hjertlig hilsen. -Mor Theresa
Ikke nødvendigvis at jeg er troende, men jeg tror på karma. Jeg tror på at når du viser godhet til andre vil du før eller siden få det tilbake. Når jeg holder døren oppe for noen forventer jeg aldri at personen sier takk. Jeg tar det som en selvfølge at jeg holder døren oppe og hvis personen sier takk blir jeg veldig glad-men forventer jeg det? Aldri! Jeg forventer ikke at alle skal være greie og snille mot meg. Eller at alle skal like meg, men jeg prøver å vise godheten min til dem. Jeg prøver å hjelpe dem når jeg kan. Vis omsorg, kjærlighet og mot, så vil du garantert få det tilbake før eller siden.
Jeg har for niende gang begynt å lese ‘The Secret’ og jeg vet det er delte meninger om boken. Personlig tror jeg på det Rhonda Bynes og co sier. Men jeg tror folk misforstår den. Mange tror at man skal bare sitte og forvente å vinne i lotto eller forvente å få drømmejobben. Slik er det absolutt ikke. Jeg husker så godt da jeg flyttet til Australia med kjæresten min. Jeg jobbet i en butikk der jeg måtte gå med jeans hver dag. Det gjorde ingenting det, altså. Men jeg ville gå med dress hver dag. Så hver dag satt jeg på bussen og så ut vinduet i det vi kjørte forbi alle kontorene i Brisbane. Hver dag så jeg kvinner som gikk med dressbukser, dressjakker og høye sko. Jeg var så misunnelig!
Så flyttet jeg tilbake til Norge og søkte på den første jobben jeg så; jobben var å jobbe i en Baguette-sjappe. Smøre smørbrød, betjene kassen og det verste jeg visste; lage kaffe. Usj. Bare tanken på at folk kunne drikke kaffe latten min gjør meg fortsatt kvalm. Men jeg søkte på mange jobber og til slutt kom jeg over en jobb på Telenor som faktisk innebær å gå med dress hver dag. Jeg tenkte ikke noe over det før søsteren min fortalte meg om boken The Secret.


Før sommerferien laget jeg en collage av hva jeg ville. Et av bildene var bilde av Mila Kunis. Printet ut arket og la den i skapet hjemme. Tenkte ikke mer på det. Da jeg var ute med jentene for tre uker siden dro vi på et utested. Plutselig kommer en gutt frem til meg og sier;”Har du noen gang hørt at du er lik Mila Kunis. Et kompliment det altså”. Jeg sa ydmykt takk og kom ikke på collagen jeg laget. Siden har to stykker sagt det til meg og jeg kan love dere at jeg aldri før har hørt det. Ikke syns jeg er lik henne heller… Men det er rart det der.  Har opplevd masse annet, men det er småtteri og ting som egentlig makes sense. Opplever jeg noe mer, skal jeg skrike ut!
Denne søndagen skal jeg bruke på å sitte barnevakt og også lese The Secret mens barnetv er på. Nok skravling fra min side. Håper dere får en fin søndag!

Popular Posts