TOMS












Flinke Annsofi Carlsson fra Adam&Eva



Maja






God morgen! I går var jeg på Krogh Optikk og på TOMS nye solbrillelansering. Det var fine mennesker, gode drinker og herlige beats fra Lise Karlsnes. Det som var det beste og som nesten fikk øynene mine til å bli våte var en liten filmsnutt de viste oss hvor man så TOMS-folk hjelpe både barn og eldre. Her så vi hvor viktig det er med både øyesjekk og hvor viktig det er med sko. I Norge er både øyesjekk og sko en del av hverdagen vår.  Det er ikke tilfelle for veldig mange andre mennesker i verden. Rundt en milliard mennesker lever ekstremt fattig. Det betyr at de har mindre enn 1 dollar å rutte med om dagen-dvs. seks kroner!
I 2006 kom TOMS med  ideen om å gi et par sko til et barn for hver sko som ble solgt. For to år siden kom de med enda en ide, og det var å også hjelpe mennesker som ikke har et godt syn ved hver solbrille de solgte gav de øyesjekk til et menneske som ikke hadde råd til å betale det selv. Når man har en dollar å rutte med om dagen, så tenker man kanskje ikke på at man vil sjekke øynene og sjekke om man har øyesykdommer/om man trenger briller osv.
Så... For hver TOMS solbriller du kjøper betyr det også at du hjelper andre mennesker. Syns det de gjør er rett og slett fantastisk og jeg er så stolt over å ha vært med på noe sånt og i tillegg at jeg får lov å spre ordet videre. Fra nå av skal jeg kun kjøpe mine solbriller hos TOMS.

Popular Posts