Studieteknikker


God morgen solstråler! 

Er så sinnsykt kaldt i dag. Jeg holder på å fryse her, derfor er det ekstra deilig å drikke en stoooooor kopp med te og kose seg. Her prøver jeg å finne motivasjon til både skole, trening og jobb. Syns det er så mye mer morsomme ting som skjer enn å skolebøkene akkurat nå, så jeg trenger all motivasjon jeg kan få. Hva er dine beste studieteknikker? Har lest meg opp til blant annet disse:


  • Ha en fremføring for deg selv. 
  • Pugg, pugg, pugg og gjerne noter i stikkordsform. Deretter ha en repetisjon og se om du husker alt.
  • Lese i lesesal. Legg fra deg laptop om du ikke trenger den. 
  • Forstå helheten.
  • Godt kosthold 
  • Lag plan og hold deg til den
  • Lag tankekart
  • Bruk gjerne hele dagen, dvs. en arbeidsdag på ett fag. 
  • Les utenfor pensum
  • Bruk notater til å løse gamle eksamensoppgaver 
  • Rutiner og struktur 

Popular Posts